Lehdistötiedote: Tee ekoteko – hyödynnä parvekelasituksen edut korjaus- ja uudisrakentamisessa.

11 kesäkuu 2012

Parvekelasitus säästää energiaa?

Parvekelasituksen energiansäästöä on nyt tutkittu. Sen mukaan lasitus säästää 80 m2 kerrostalohuoneiston lämmitysenergiaa 3,4 % -10,7 %, ollen keskimäärin 5,9 %. Tämä on merkittävä asia energiakustannusten jatkuvasti kohotessa.

Lasitus maksaa itsensä takaisin

Parvekkeen lasittaminen on verrattain edullinen toimenpide. Tutkimusten mukaan parvekelasituksen n. 6 % energiansäästö kompensoi sen hankintahinnan 15-25 vuodessa parvekkeen muodosta ja sijainnista riippuen.

Parvekelasien hiilijalanjälki

Parvekelasien valmistuksen, kuljetuksen, asennuksen, huollon ja loppukierrätyksen synnyttämä kokonaishiilidioksidikuorma on Ramboll Oy:n tekemän tutkimuksen mukaan n. 200 kg CO2. Parvekelasituksen aikaansaama vuotuinen energiansäästö vastaa n. 50 kg CO2. Tästä voimme päätellä, että parvekelasituksen energiansäästö kompensoi lasituksen aiheuttaman hiilijalanjäljen keskimäärin jo neljässä vuodessa.

Voimmekin syystä sanoa:  Tee ekoteko – hyödynnä parvekelasituksen edut korjaus- ja uudisrakentamisessa.

Haastattelupyynnöt: Markkinointipäällikkö Jyrki Hutri Lumon Oy p. 020 7403 537 [email protected]

• Lumon terassilasituksen asennus, Lumon terassilasien asentaminen käynnissä

Miten valmistautua Lumon terassilasien asennukseen?

Tilasit juuri terassilasit Lumonilta – mitäs sitten? Kun päätös lasien hankinnasta on tehty, haluaisi niiden saapuvan heti, jotta terassista pääsisi nauttimaan täysin rinnoin. Usein suunnitelmat terassin sisustukselle ovat jo kirkkaana mielessä, eikä malttaisi odottaa, että uudistuneelle terassille pääsee viettämään aikaa myös huonommallakin säällä.

• Brunssi kotona lasiterassilla

Nauti brunssi kotona – lasiterassi täydentää tunnelman

Brunssi on täydellinen tapa kerätä perhe tai ystävät yhteen ja nauttia rennosta ateriasta hyvässä seurassa. Kokoontuessasi brunssille kannattaa varmistaa, että sinulla on mahdollisuus viettää vähemmän aikaa keittiössä hikoillen ja enemmän aikaa yhdessä seurustellen ja viihtyen. Tarkoitus on tehdä tilaisuudesta nautinnollinen sekä sinulle että vieraillesi. Brunssin järjestämisen ei tarvitse olla monimutkaista tai vaativaa. Tässä artikkelissa jaamme kattavat vinkit ja ideat upean brunssin järjestämiseen kotona omalla terassilla.

• Lumon terassilasitus vanhassa talossa

Lasiterassi vanhaan taloon – miksi se kannattaa

Oletko koskaan miettinyt, miten voisit lisätä asumismukavuutta ja tuoda arjen luksusta vanhempaan kotiisi? Lasiterassi vanhaan taloon on täydellinen ratkaisu, joka tarjoaa monia etuja ympäri vuoden. Olipa kyseessä sitten omakotitalo, rivitalo tai mökki, terassilasitus tuo lisää tilaa ja viihtyvyyttä, samalla kun se nostaa asuntosi arvoa.