Lehdistötiedote: Lumonin uusi tehdas Espanjassa merkitsee uuden aikakauden alkua parveke- ja terassilasitusten valmistuksessa

20.1.2023

Tänään perjantaina 20.1.2023 vietetään suomalaisen perheyrityksen Lumonin parveke- ja terassilasitehtaan avajaisia Espanjan Antequerassa Malagassa. ”Tämä on ensimmäinen kerta, kun rakennamme tämän kokoluokan tehtaan ulkomaille ja olen erittäin innoissani, sillä koko investointiprojekti valmistui suunnitelmien mukaan aikataulussa ja budjetissa. Tämä tehdas on jatkoa Kouvolan tuotantolaitoksillemme ja voin luottavaisin mielin sanoa, että yhdessä nämä muodostavat maailman moderneimmat parveke- ja terassilasitehtaat”, Lumon konsernin toimitusjohtaja Jussi Kinnunen iloitsee.

”Espanja on ollut voimakkaimmin kasvava vientimaamme ja aikaisemmin sen painopiste on ollut kuluttajapuolella, mutta nyt he keskittyvät enenevissä määrin myös projektiliiketoimintaan. Uusi tehdas antaa meille mahdollisuuden olla lähempänä asiakkaitamme, lyhentää toimitusaikojamme sekä parantaa toimitusvarmuutta kestävällä tavalla. Vastuullisuus sen kaikilla osa-alueilla on yksi keskeisistä painopistealueistamme tulevina vuosina”, Kinnunen sanoo.

”Erityisesti Malagan alueella Lumonista on tullut synonyymi parvekelasitukselle. Tämä on selvä osoitus siitä, että lasitusjärjestelmille on kysyntää ja uskomme vahvan kasvun jatkuvan myös tulevaisuudessa. Olemme iloisia, että yli 400 vierasta osallistuu tänään Antequeran tehtaan avajaisiin”, Kinnunen sanoo.

”Tämä tehdas on meille iso merkkipaalu ja olemme huomanneet, että Espanjassa tehtaan työllisyysvaikutukset ovat herättäneet paikallisessa yhteisössä kiinnostusta. Olemme kiitollisia saadessamme Espanjan hallituksen myöntämän alueellisen taloudellisen kannustimen, jonka arvo on yli 4 M€. Tuki myönnetään yrityksille, jotka edistävät työllisyyttä tietyillä alueilla ja ovat investoineet edistykselliseen teknologiaan”, Kinnunen toteaa.

Investoinnit Kouvolan tuotantoon modernisoivat ja parantavat suorituskykyä

Myös Kouvolan tuotantoa on modernisoitu ja siellä on viety läpi useita investointiprojekteja edellisen kahden vuoden aikana. Viimeisimmät investoinnit olivat yhteensä 2,1 miljoonaa euroa profiilintyöstökeskukseen, automaattisahaan sekä -pakkauslinjaan. Lisäksi Kouvolan kokoonpanotehtaan lasituslinja uudistettiin 800 000 euron investoinnilla.

”Olemme panostaneet voimakkaasti myös Kouvolan tuotannon modernisointiin, jotta voimme vastata kotimaisten ja kansainvälisten asiakkaidemme tarpeisiin. Espanjan tehtaan kapasiteetti on noin puolet Kouvolan tuotannon kapasiteetista. Kouvolan tuotanto palvelee kaikkia asiakkaitamme Pohjois- ja Keski-Euroopassa sekä Kanadan projektimyyntiä”, Kinnunen toteaa. ”Nykyisestä maailmantilanteesta huolimatta olemme varmoja, että tuotteillemme on kysyntää, kun ihmiset haluavat enemmän tilaa elämälle”, Kinnunen päättää.

Lue lehdistötiedote aiheesta täältä.

Kaikki uutisemme

• paras aurinkosuoja parvekkeelle

Parvekekaihtimilla aurinkosuojaa kuumalle parvekkeelle

Kuumat kesäkelit jakavat mielipiteitä, mutta luultavasti yhdestä asiasta on helppo olla yhtä mieltä: parvekkeen ei kuulu olla sauna. Kuinka siis varmistaa parvekkeen mukavuus ja viileys, vaikka aurinko paistaisi siihen suuren osan päivästä? Mikä on paras aurinkosuoja lasitetulle parvekkeelle?

• laadukas ja lämpöä eristävä terassimatto

Lämpöeristetty terassimatto pitää jalat lämpimänä

Lasitetulla terassilla on ihana viettää aikaa ympäri vuoden. Varpaita saattaa kuitenkin välillä paleltaa, jos terassin lattia kylmenee ilman viiletessä. Siksi laadukas terassimatto voi olla todellinen pelastus, tarjoten lämpöä ja mukavuutta jaloille.

• lasitusten pesu, lasituksen putsaus, terassilasien pesu

Vinkkejä terassilasien ja parvekelasien pesuun

Rentouttavaan kevätpäivään kuuluvat auringon valo ja lämpö, jotka kielivät kesän lähestymisestä. Lasitetulla terassilla tai parvekkeella voi nauttia raikkaasta ilmasta suojassa kevätiltojen viileydeltä, siitepölyltä ja tuulilta. Ennen kuin ryhdyt sisustamaan lasitettua tilaa mukavaksi oleskelualueeksi, on suositeltavaa puhdistaa se ensin talven jäljiltä. Näin voit ihailla heräävän luonnon kauneutta kirkkaiden lasien läpi täysin siemauksin.