Lehdistötiedote: Lumon kerää kiitosta työturvallisuusasioissa

26 maaliskuu 2021

Lumon Suomi on saanut kunniamaininnan hyvin hoidetuista turvallisuusasioista Rakennusteollisuuden Uudenmaan työturvallisuuskilpailussa. Kilpailun kriteereitä olivat mm. hyvä turvallisuuskulttuuri, kaikkien työmaalla työskentelevien turvallisuudesta huolehtiminen sekä asiakirjojen ja luetteloiden aina ajan tasalla oleminen. Työturvallisuuskilpailun järjestivät alan keskeiset toimijat Talonrakennusteollisuuden Uudenmaan piiri, INFRA ry, Rakennusliitto, Ammattiliitto PRO, Etelä-Suomen aluehallintovirasto/työsuojelun vastuualue, Työturvallisuuskeskus ja RAKLI ry.

Otamme työturvallisuuden tosissamme

”Työturvallisuus on keskeisessä osassa kaikkia toimintojamme ja on hienoa, että saimme tunnustusta projektikohteidemme hyvästä turvallisuudesta. Teemme kuitenkin jatkuvasti töitä turvallisuuskulttuurin edistämiseksi ja tavoitteemme nolla tapaturmaa saavuttamiseksi”, sanoo Lumon Suomi Oy:n liiketoimintajohtaja Mikko Hilliaho.

”Pääpaino turvallisuuden kehittämisessä on ennakoivissa toimenpiteissä. Kannustamme kaikkia työntekijäryhmiämme niin asennuksen, tuotannon kuin toimihenkilöiden osalta aktiivisesti havainnoimaan ympäristöään ja tekemään turvallisuushavaintoja”, Hilliaho kertoo. Hänen mukaansa etenkin turvallisuushavaintojen ja -kierrosten tekeminen niin asennuskohteilla, tuotantolaitoksissa kuin toimitiloissa auttavat huomioimaan mahdollisia vaaranpaikkoja. Hilliaho painottaa, että rakennustyömailla työturvallisuusasiossa on tärkeää menetellä kohteen sääntöjen mukaan sekä varmistaa suojavarusteiden huolellinen käyttö. ”Koemme että työturvallisuudesta huolehtiminen on samalla huolehtimista muista ihmisistä”, Hilliaho summaa.

Huolellinen perehdytys ehkäisee tapaturmia

”Uuden työntekijän ensimmäiset viikot ovat kriittisiä tapaturmien sattumisen kannalta. Sen vuoksi olemme kiinnittäneet erityistä huomiota uusien työntekijöiden turvallisuusperehdyttämiseen, jotta he saavat mahdollisimman hyvä eväät työnsä tekemiseen”, kertoo Lumon Oy:n turvallisuuspäällikkö Mika Juuti. Asennuksella ja tuotannossa työturvallisuuden perehdytys on luonnollisesti kattavampi kuin toimihenkilöillä.

”Kunniamaininta on hieno saavutus ja kertoo, että olemme tehneet työturvallisuuden osalta asioita oikein. Tulemme jatkamaan vahvaa turvallisuuden kehittämistä ja varmistamaan, että turvallisuus on jatkossakin päivittäisessä tekemisessä vahvasti läsnä”, Juuti painottaa. ”Voimakkaan kansainvälisen kasvun myötä olemme jalkauttaneet kotimaassa hyväksi havaittuja turvallisuustoimia myös ulkomaisiin tytäryhtiöihimme. Tavoitteenamme on korkea työturvallisuutta arvostava kulttuuri jokaisessa Lumon yhtiössä maasta riippumatta”, Juuti sanoo.

Lisätiedot:

Mikko Hilliaho
Liiketoimintajohtaja
Lumon Suomi Oy

• Lumon terassilasituksen asennus, Lumon terassilasien asentaminen käynnissä

Miten valmistautua Lumon terassilasien asennukseen?

Tilasit juuri terassilasit Lumonilta – mitäs sitten? Kun päätös lasien hankinnasta on tehty, haluaisi niiden saapuvan heti, jotta terassista pääsisi nauttimaan täysin rinnoin. Usein suunnitelmat terassin sisustukselle ovat jo kirkkaana mielessä, eikä malttaisi odottaa, että uudistuneelle terassille pääsee viettämään aikaa myös huonommallakin säällä.

• Brunssi kotona lasiterassilla

Nauti brunssi kotona – lasiterassi täydentää tunnelman

Brunssi on täydellinen tapa kerätä perhe tai ystävät yhteen ja nauttia rennosta ateriasta hyvässä seurassa. Kokoontuessasi brunssille kannattaa varmistaa, että sinulla on mahdollisuus viettää vähemmän aikaa keittiössä hikoillen ja enemmän aikaa yhdessä seurustellen ja viihtyen. Tarkoitus on tehdä tilaisuudesta nautinnollinen sekä sinulle että vieraillesi. Brunssin järjestämisen ei tarvitse olla monimutkaista tai vaativaa. Tässä artikkelissa jaamme kattavat vinkit ja ideat upean brunssin järjestämiseen kotona omalla terassilla.

• Lumon terassilasitus vanhassa talossa

Lasiterassi vanhaan taloon – miksi se kannattaa

Oletko koskaan miettinyt, miten voisit lisätä asumismukavuutta ja tuoda arjen luksusta vanhempaan kotiisi? Lasiterassi vanhaan taloon on täydellinen ratkaisu, joka tarjoaa monia etuja ympäri vuoden. Olipa kyseessä sitten omakotitalo, rivitalo tai mökki, terassilasitus tuo lisää tilaa ja viihtyvyyttä, samalla kun se nostaa asuntosi arvoa.