Lehdistötiedote: Lumon investoi 2 M€ Kouvolan tuotantolaitokseen kapasiteetin varmistamiseksi

Vahvan kansainvälisen kasvun myötä Lumonin tuotantokapasiteetti-investoinnit jatkuvat Kouvolaan. Vuoden 2019 lopussa valmistunut lasinjalostustehdas saa laajennusosan, jonka arvo on noin 2 M€. ”Kansainvälisen myynnin kasvu on jatkunut voimakkaana. Alkuvuoden aikana konsernin myynnin kasvu on ollut noin 20%. Tulevaisuuden kasvuun vastaamme Kouvolan investointien lisäksi myös meneillään olevalla Espanjan tehdashankkeella, jossa rakennustyöt ovat alkaneet. Nostamalla tuotantokapasiteettia varmistamme tehokkaan toimitusketjun niin kotimaan kuin kansainvälisen markkinan tarpeisiin.”, kertoo Lumon konsernin toimitusjohtaja Jussi Kinnunen

”Voimakkaasta kasvusta kertoo myös se, että olemme rekrytoineet alkuvuoden aikana globaalisti 200 uutta lumonilaista. Haemme jatkuvasti uusia osaajia laajasti eri tehtäviin eri puolille Suomea sekä ulkomaisiin tytäryhtiöihimme”, Kinnunen sanoo.

”Kouvolan tehtaan 800 neliön laajennuksen rakennustyöt aloitetaan välittömästi ja investointi koneineen ja laitteineen on tavoitteena saada valmiiksi tämän vuoden loppuun mennessä. Panostamme vahvasti Kouvolan tuotannon kehittämiseen, jotta voimme vastata kotimaan ja vientiyhtiöidemme asiakastarpeisiin”, kertoo tuotantojohtaja Jouni Hilliaho Lumon Oy:stä