Lehdistötiedote: Lumon Espanja sai tunnustusta liiketoiminnan edistämisestä ja laajentamisesta Malagan alueella

19 lokakuu 2021

Viimeisen seitsemän vuoden aikana Lumon Espanjan henkilöstön määrä on kasvanut 70 työntekijästä lähes 400:aan ja yhtiön liikevaihto on kasvanut 9 miljoonasta eurosta 50 miljoonaan euroon. Tällä hetkellä yhtiö rakentaa Espanjan Antequeraan parvekelasitehdasta, joka aloittaa tuotannon elokuussa 2022.

Edellä mainitut saavutukset ovat syy siihen, miksi Malaga Business Circle palkitsi Lumon Cristales Españan liiketoiminnan merkittävästä edistämisestä ja laajentamisesta Malagan alueella. Malaga Business Circle on voittoa tavoittelematon yhdistys, joka on toiminut noin 1,5 vuotta ja siihen kuuluu jo yli 100 jäsenyritystä, joiden kokonaisliikevaihto on 1500 M€. Lumon Espanja on osa suomalaista perheomisteista Lumon konsernia.

”Tämä on todellinen tiimipalkinto ja ilman kaikkia Lumon-työyhteisömme jäseniä eivät saavutuksemme olisi olleet mahdollisia, emmekä olisi saaneet oheista tunnustusta”, kiittää Lumon Españan maajohtaja Javier Martínez. ”Haluamme kasvaa, kehittää liiketoimintaamme ja säilyttää pääkonttorimme Malagassa. Olemme oikealla tiellä, mutta tulevaisuuden unelmamme ovat vieläkin suurempia”, Martínez jatkaa.

Lumon Cristales Españan maajohtaja Javier Martínez (keskellä) vastaanotti tunnustuksen palkintogaalassa, jonka kaikki tuotot lahjoitettiin hyväntekeväisyyteen.

”Yksi vahva indikaattori halusta kehittää liiketoimintaamme on 30 miljoonan euron investointi uuteen ja moderniin parvekelasitehtaaseen. Rakennustyöt ovat parhaillaan käynnissä ja tehtaan on tavoitteena valmistua ensi vuoden maaliskuussa niin, että tuotanto käynnistyy elokuussa 2022”, Javier toteaa.

Lumon Cristales España rakentaa parhaillaan parvekelasitehdasta Antequeraan ja tuotannon on tarkoitus alkaa elokuussa 2022.

”Muutama vuosi sitten meillä oli vain kaksi toimistoa Espanjassa. Tällä hetkellä toimistoja on 12 ja lisää on tulossa. Autamme asiakkaitamme tekemään kodeistaan parempia Lumon-lasituksilla ja koronapandemia on osoittanut, että ihmiset haluavat laajentaa parvekkeidensa ja terassiensa käyttöä”, Javier kertoo. Vuoden alussa Lumon esitteli uudet lasitustuotteet, joihin tiivistyy 40 vuoden kokemus alan edelläkävijänä.

”Yksi osoitus vahvasta kasvustamme on meneillään olevat rekrytoinnit. Olemme palkanneet kuluneen vuoden aikana jo 180 uutta työntekijää ja pyrimme rekrytoimaan lisää. Meillä on paikkoja avoinna eri toiminnoissa, kuten myynnissä, asennuksella ja tukitoiminnoissa”, Javier kertoo ja jatkaa: ”Kehotan kaikkia, joilla on halu auttaa asiakkaita tekemään kodistaan parempia ja jotka haluavat olla osa maailmanlaajuisesti kasvavaa liiketoimintaa, hakemaan ja liittymään tiimiimme”.

”Olen erittäin tyytyväinen siihen, että espanjalaisen organisaatiomme kova työ ja ponnistelut saavat tunnustusta. Meillä on Espanjassa loistava tiimi, joka on erittäin asiakaslähtöinen ja tavoittelee tulevaisuuden kasvua”, iloitsee Lumon konsernin toimitusjohtaja Jussi Kinnunen.

• lasitusten pesu, lasituksen putsaus, terassilasien pesu

Vinkkejä terassilasien ja parvekelasien pesuun

Rentouttavaan kevätpäivään kuuluvat auringon valo ja lämpö, jotka kielivät kesän lähestymisestä. Lasitetulla terassilla tai parvekkeella voi nauttia raikkaasta ilmasta suojassa kevätiltojen viileydeltä, siitepölyltä ja tuulilta. Ennen kuin ryhdyt sisustamaan lasitettua tilaa mukavaksi oleskelualueeksi, on suositeltavaa puhdistaa se ensin talven jäljiltä. Näin voit ihailla heräävän luonnon kauneutta kirkkaiden lasien läpi täysin siemauksin.

• mies lukee kirjaa lasitetulla terassilla

Vaatiiko terassilasitus rakennuslupaa?

Millaisen luvan terassin lasittaminen vaatii? Vai vaatiiko se lupaa lainkaan? Miten luvan saaminen hoituisi kaikkein näppärimmin? Terassin lasittaminen voi aiheuttaa lupakäytänteillään hämmennystä – siksi päätimmekin tässä blogiartikkelissa kertoa oleellista tietoa terassilasituksen lupa-asioista.

• Viherkasveja parvekkeella, Lumon parvekelasitus

Lumon Huolto – vierailu ystävien luona vei New Yorkilaiseen tunnelmaan

Katseeni skannaa ystäväperheen parveketta; onhan tässä käyty, mutta perusasiat rekisteröityvät uudestaan mieleeni. Parvekkeella on mukavasti syvyyttä, kivat kalusteet, edelliseltä käynniltä tuttu parvekelasitus – toimialan slangilla Lumon kakkonen. Kaihtimet ovat ilmestyneet sitten viime vierailun. Naapuripitäjässä Kempeleessä valmistettu ja Kouvolasta puhelimitse tehty kauppa, kertailen mielessäni. ”Ne ovat hyvät,” isäntäperheen rouva huikkaa olohuoneesta, kun huomaa katseeni kiertelevän uusissa kaihtimissa.

• lasitusten pesu, lasituksen putsaus, terassilasien pesu

Vinkkejä terassilasien ja parvekelasien pesuun

• mies lukee kirjaa lasitetulla terassilla

Vaatiiko terassilasitus rakennuslupaa?

• Viherkasveja parvekkeella, Lumon parvekelasitus

Lumon Huolto – vierailu ystävien luona vei New Yorkilaiseen tunnelmaan

• Valkoinen Visor kaihdin kaiteeseen ja parvekelasituksiin

Kaihtimet ovat kätevä ratkaisu lämmön ja näkyvyyden hallintaan

Kaihdin ei edusta mitään uutta auringon alla. Malliltaan, muodoltaan ja kooltaan erilaisia verhoja on ollut tarjolla jo yli sadan vuoden ajan. Vuosien kehitystyön tuloksena on syntynyt monia uusia keksintöjä ja patentteja, jotka ovat helpottaneet kaihtimien käyttöä ja tuoneet hyviä ratkaisuja lämmön ja näkyvyyden hallintaan. “Ensimmäisten joukossa ikkunakaihtimelle haki patenttia George L. Castner vuonna 1888, ” (Wikipedia 08.05.2020).

• Asiakaskokemus ellanatalien ulkona otettu henkilökuva

Ihanaa elämää parvekelasituksen suojissa ympäri vuoden

Raumalainen Natalie Kylliäinen hankki perheensä kotiin Lumon parvekelasituksen, koska he halusivat viettää jatkossa aikaa enemmän parvekelasituksen suojissa. Ennen parvekelasitusta kaikki kalusteet, kasvit ja sisustustavarat olivat säiden armoilla ja esimerkiksi tekstiilien käyttäminen sisustuksessa oli hankalaa tai täysin mahdotonta.

• Parempia koteja Espanjassa jo 30 vuoden ajan

Kun Lumon vuosikymmeniä sitten Kouvolassa aloitti tehtävänsä muuttaa suomalaisten tapaa viettää aikaa ulkona, oli vaikea kuvitella, että muutama vuosikymmen myöhemmin Espanjan Andalusian sydämeen rakennettaisi 30 miljoonan euron moderni parvekelasien tuotantolaitos. Päätös laajasta investoinnista oli seurausta Lumonin Espanjan markkinoiden nopealle kasvulle ja nyt saamme juhlia yhtiön 30-vuotista taivalta.

• Lumon parvekelasitus korjausrakentamisen kohteessa

Värikäs parvekejulkisivu toi modernia ilmettä lahtelaiseen taloyhtiöön

Lahdessa sijaitsevan 70-luvulla rakennetun taloyhtiön julkisivu oli kunnostuksen tarpeessa. Perinteisiä betonikaiteita ei ollut enää järkevää kunnostaa, joten 24-asuntoisen taloyhtiön parvekeremontti päädyttiin toteuttamaan Lumonin parvekelaseja, tolpatonta kaidetta ja kaihtimia hyödyntäen.

• Helsingin Pohjois-Haagassa sijaitseva taloyhtiö uudisti kerrostalon ilmeen parvekelasituksilla

Helsingin Pohjois-Haagassa sijaitseva 24-asuntoinen taloyhtiö aloitti kesällä lasitusurakan, jossa yhtiön jokaisen asunnon parvekkeet lasitettiin. Yleisimmät syyt lasitusurakkaan ryhtymisestä ovat asukkaiden viihtyvyys, taloyhtiön arvo sekä julkisivun siisteys. 1960-luvulla rakennetussa kolmikerroksisessa kerrostalossa haluttiin parvekelasitusten lisäksi hankkia lasituksiin integroitavat parvekekaihtimet.

• Lumon parvekejulkisivu lasitetuilla parvekkeilla ja kaiteilla

Hankesuunnittelulla kustannustehokkaita ratkaisuja ja onnistuneita projekteja

Missiomme rakentaa parempia koteja on tullut todeksi vuosikymmenien kestävän kasvun aikana. Parempien kotien lisäksi olemme yhdessä arkkitehtien, rakennuttajien, urakoitsijoiden ja kiinteistönomistajien kanssa rakentaneet parempaa elämää ja parempaa maailmaa yli 20 maassa. Lasitusratkaisumme muuttavat parvekkeet kestäviksi, inspiroiviksi ja monipuolisiksi asuintiloiksi, jotka antavat enemmän tilaa elämälle.