Lumon parvekelasitus upealla jokinäkymällä, visor kaihtimet parvekkeella

Lumon Kaide

Lumon parvekejulkisivu on aina integroitu kokonaisuus

Lumon parvekelasitus ja parvekekaide on tehty toimimaan moitteettomasti yhdessä. Lumon Kaide suosii nykyajan minimalistista, aineetonta tyylikkyyttä ja se onkin mietitty viimeistä piirtoa myöden: kiinnikkeet ovat viimeisteltyjä, laatan päälle kiinnitetty alapaarre muodostaa tiiviin rakenteen, ja seinän ja verhouksen välinen rako peittyy seinäpaarteella. Tolpattomuus tekee lasikaiteestamme ainutlaatuisen ja siron.

Lumon kaidejärjestelmä on yrityksen tuotekehitysosaston ja eri maiden arkkitehtien vuoropuhelun tulos. Järjestelmä on kaikilta osiltaan pitkälle mietitty ja loppuun saakka hiottu. Uudet tekniset ratkaisut ja innovaatiot kiteyttävät Lumonin vuosikymmenten kokemuksen parvekejulkisivuista tyylikkäällä ja alaa eteenpäin vievällä tavalla. Tuotekehityksessä on myös huomioitu asiakkaidemme vaatimukset työmaalogistiikkaa, työn tehokkuutta ja työturvallisuutta ajatellen. Uudenlaisen toimintamallin ansiosta pystymme lupaamaan tehokkaamman tilaus-toimitusprosessin kuin aikaisemmin.

Seuraavat asiat on hyvä huomioida parvekekaidetta valittaessa

• Parvekekaiteiden tulee täyttää voimassa olevat turvallisuusmääräykset ja viranomaisten vaatimukset
  • Sopivuus julkisivuun
  • Parvekekaiteiden kestävyys ja lujuus ja käyttöikä.

Me Lumonilla olemme kehittäneet kaidejärjestelmän, joka täyttää kaikki vaatimukset samalla kun se voidaan räätälöidä sopimaan mitä erilaisimpiin projekteihin. Tarjoamme myös klassisempia kaiteita, jotta voit yhdistellä ja sovittaa tuotteitamme tarpeidesi mukaan.

Lumon tuoteratkaisut ovat laboratoriotestattuja ja täyttävät kaikki kaiderakenteille asetetut testausvaatimukset. Ne mitoitetaan aina kohdekohtaisesti oman asiantuntevan ja kokeneen suunnitteluosastomme voimin. Tämä takaa, että tuoterakenteemme täyttävät kullekin kohteelle asetetut lujuus- ja käyttöturvallisuusvaatimukset.

Kaideratkaisumme taipuvat monenlaiseen toteutukseen

Lumon kaiteita on monentyyppisiä, mutta kaikki ovat testattuja ja turvallisia. Kaidetyypista riippuen verhousmateriaaleiksi voidaan valita lasi tai rakennuslevy. Silkkipainotekniikka taas mahdollistaa värien ja erilaisten kuvioiden käytön ja persoonallisen ilmeen luomisen. Näin ollen Lumon Kaide tarjoaa arkkitehdeille mahdollisuuden suunnitella elegantteja ja kauniita julkisivuja.

Tuotevalikoimastamme löytyy myös pinnakaide, joka yhdistettynä lattiasta kattoon olevaan täyskorkeaan lasitukseen tuo mukanaan parvekelasituksenkin tuoman hyödyn.

Tolpattomat kaiteet

Vaakatuettu tolpaton kaide antaa mahdollisuuden nopealle asennukselle ja esteettömille näkymille. Elegantti ulkonäkö tekee julkisivusta harmonisen. Kaide voidaan asentaa joko laatan sivuun tai sen päälle.

Tolpalliset kaiteet

Tolpalliset kaiteemme ovat aina mastotuettuja ja nekin voidaan kiinnittää joko laatan sivuun tai laatan päälle. Tolpalliset kaiteet ovat varma valinta ja sopivat vaativimpiinkin projekteihin.

eKaide kerää aurinkoenergian hyötykäyttöön

Lumonin tuotevalikoimasta löytyy myös aurinkoenergiaa keräävä parvekekaide, joka mahdollistaa uusiutuvan energian hyötykäytön vaivattomasti. eKaiteen idea on yksinkertainen: perinteisen laminointikalvon lisäksi kaidelasien väliin asennetaan aurinkopaneelikenno, jonka keräämä energia johdetaan joko huoneiston tai taloyhtiön sähköverkkoon.

Pyydä tarjous tai kysy lisätietoja

Autamme mielellämme tuotteisiimme ja ratkaisuihimme liittyvissä kysymyksissä projektin kaikissa vaiheissa.

Lumon kaidejärjestelmä on turvallinen ja mukautuva

Lumon kaiteiden kiinnitys perustuu kahteen eri menetelmään, joko vaaka- tai pystyjäykistykseen. Vaakatuetussa kaiteessa kaide kiinnitetään päistään pielirakenteisiin ja kevyellä kiinnityksellä alaosastaan laattaan. Tarvittaessa rakennetta voidaan vahvistaa tukitolpilla tai Lumon Kaiteen lasituella.

Tukitolppien määrään vaikuttavat ympäristöolosuhteista johtuvat kuormitukset ja kiinnitysmenetelmät. Alapaarre toimii myös alakiinnikkeenä, jolloin erillistä kiinnikettä ei tarvita. Verhous on aina tukitolppien ulkopuolella. Lumon Kaiteen lasituki puolestaan antaa osassa kohteista mahdollisuuden tolpattomuuteen myös monimuotoisissa parvekkeissa.

Pystyjäykistetyssä kaiteessa kaide asennetaan joko laatan päälle tai laatan sivuun. Rakenteen vahvuus perustuu tukitolppiin, joiden määrään vaikuttavat myös ympäristöolosuhteista johtuvat kuormitukset ja kiinnitysmenetelmät. Tuotteen tavoitteena on laajentaa Lumon kaiteen ominaisuuksia niin, että on mahdollista käyttää myös mastotuettuja tolppia vaakatuetun ratkaisun lisäksi.

Pystyjäykistetty kaide laajentaa Lumon kaiteen ominaisuuksia niin, että on mahdollista käyttää myös mastotuettuja tolppia vaakatuetun ratkaisun lisäksi, mikä tarjoaa enemmän ulottuvuuksia arkkitehtisuunnitteluun.”

Koska kaiteen verhous muodostuu kokonaisista lasilevyistä, kaiteessa ei voi olla jakopaarretta. Sama variaatio saadaan lasia tai levyjä kuvioimalla (esim. silkkipaino, digiprint tai hiekkapuhallus). Tosin ulkopuolella vaa’assa olevat koristeputket ja käsijohteen kannattimet ja vaakaputket käsijohteena ovat mahdollisia. Pystyjäykistetyn kaiteen ansiosta, myös alaslaskut tai laatan ylitykset ovat mahdollisia vaihtoehtoja.

Kaiteiden päätytulpat ja liittymät istuvat parvekkeen rakenteisiin siististi ja tiiviisti ilman pellityksiä ja muita työmaalla tehtyjä sovellutuksia. Lisäksi uusi tiiviimpi asennustapa vähentää käryjen, tuoksujen, tupakansavun ja savukaasujen kulkeutumista parvekkeelta toiselle sekä parantaa huomattavasti parvekkeiden akustiikkaa, ääneneristystä.

Helppo ja vaivaton kokonaisprosessi

Sujuva työmaalogistiikka – Tuotteet on parvekekohtaisesti pakattu, mikä mahdollistaa niiden nostamisen kerralla parvekkeille. Käytännössä prosessi vastaa parvekelasitoimitusta.

Tehokas asennusprosessi – Lumon kaidejärjestelmä voidaan asentaa yhden asentajan toimesta parvekkeelta käsin, mikä mahdollistaa nostinkulujen minimoinnin sekä vähentää ylimääräistä työmaaliikennettä.

Täydellinen integroitavuus – Lumon kaidejärjestelmä sopii täydellisesti yhteen Lumon parvekelasijärjestelmän kanssa luoden tyylikkään parvekejulkisivun. Kokonaisuuden täydentää lasituksiin integroitavat auringonsuojaverhot, tuoden yhtenäisen kaikille parvekkeille.

Turvallisuus: Lumonin kaidetuotteet testataan laboratoriotesteissä ja ne täyttävät kaikki kaiderakenteille asetetut testausvaatimukset. Ne mitoitetaan aina kohdekohtaisesti asiantuntevan ja kokeneen suunnittelutiimimme toimesta. Tämä varmistaa, että kaideratkaisumme täyttävät aina jokaisen kohteen asettamat lujuus- ja käyttöturvallisuusvaatimukset.

Tutustu muihin Lumonin tuotteisiin ja ratkaisuihin

Lumon Lasitus

Lumon Katto

Visor kaihtimet

Lumon Määräaikaishuolto

Aloita suunnittelu tai selaa valmiita projektejamme

Suunnittelutukea eri muodoissa

Lumon Lasitus -järjestelmä on integroitavissa saumattomasti erilaisiin terassi- ja parvekerakenteisiin. Lumon tarjoaa monipuolista tukea suunnitteluprosessin helpottamiseksi ja kohteen visualisoinnin mahdollistamiseksi. Lumonin suunnittelukirjasto on ProdLibissä, tuotteemme löytyvät myös BIMObject-palvelusta. Näistä löytyvät tuotteidemme REVIT-, ArchiCAD- ja AutoCAD-objektit.

Lumonin suunnitteluohjeesta löytyvät asennus- ja huolto-ohjeet sekä tuoteiden tekniset tiedostot, joiden tietojen avulla voi varmistaa projektin onnistumisen.

Tutustu asiakasreferensseihimme

Me Lumonilla olemme ylpeitä innovatiivisten lasitusratkaisujen luomisesta, jotka tekevät tiloista inspiroivia ja käytettäviä ja parantavat näin asiakkaidemme elämää. Sitoutumisemme laatuun, muotoiluun ja toimivuuteen näkyy lukemattomissa eri puolilla maailmaa toteuttamissamme projekteissa.

Jos etsit inspiraatiota ja haluat nähdä Lumonin lasitusratkaisut toiminnassa, selaa asiakastarinoitamme nähdäksesi tyytyväisten asiakkaidemme jakamia tosielämän kokemuksia.