Lehdistötiedote: Lumon Kanadan lasinjalostustehdasinvestointi on valmistunut ja tuotanto aloittanut toimintansa

28 syyskuu 2021

Suomalainen perheyhtiö Lumon uutisoi viime vuoden elokuussa investoivansa noin miljoona euroa Kanadan tehtaan lasinjalostukseen. Lumon on toiminut Kanadassa vuodesta 2011, jossa paikallinen tehdas on aikaisemmin vastannut lasitusten kokoonpanosta ja lasi on ostettu alihankintana valmiiksi jalostettuna. Viime viikolla Toronton Vaughanissa juhlistettiin tehdasinvestoinnin valmistumista ja uusi lasinjalostuslinja otettiin käyttöön.

Lumon konsernilla on parhaillaan menossa myös muita merkittäviä investointeja yhtiön päätuotantolaitoksilla Kouvolassa sekä Espanjan Antequerrassa. ”Investoinnit luovat pohjan tulevaisuuden kasvulle ja niiden tavoitteena on vastata tulevaisuuden vaatimuksiin, kuten esimerkiksi kahden Kanadan Maple Ridgeen rakentuvan pilvenpiirtäjän lasittamiseen, joiden kaikki 510 parveketta tullaan lasittamaan Lumon tuotteilla”, Lumon konsernin toimitusjohtaja Jussi Kinnunen kertoo.

”Lumon Kanada on ollut vahvassa kasvussa ja työllistämme tällä hetkellä jo yli 100 työntekijää toiminta-alueellamme”, Lumon Kanadan toimitusjohtaja Olli Vänskä kertoo. ”Olemme onnistuneet kasvattamaan myyntiämme sekä kuluttaja- että projektiliiketoiminnassamme ja kymmenen vuoden aikana tekemämme työ alan pioneerina Kanadassa on kantanut hedelmää”, Vänskä summaa.

Kanadan tuotantoa on lasinjalostuksen lisäksi edelleen kehitetty myös profiilien työstön osalta ja tuotantoon valmistuu noin 420 000 € arvoinen alumiinityöstökeskus. ”Olemme todella iloisia, että 10-vuotisjuhlavuotemme kruunaa uuden tuotantolinjan valmistuminen ja näin ollen olemme valmiita vastaamaan kasvavaan kysyntään lasitustuotteiden osalta”, Vänskä iloitsee.

puh: 040 738 2642

• Balkonserista Lumonin parvekelasitusten valtuutettu merkkihuoltaja Suomessa

2.9.2024 alkaen Balkonser toimii Lumonin parvekelasitusten valtuutettuna merkkihuoltajana Suomessa. Lumonin kuluttaja-asiakkaat sekä ammattilaiset kuten isännöitsijät, huolto- ja taloyhtiöt voivat tilata Lumonin parvekelasitusten määräaikaishuollon Balkonserilta osoitteesta balkonser.fi. Lumon tarjoaa edelleen määräaikaishuollon Lumonin terassilasituksille sekä vastaa asennettujen lasitustensa mahdollisista takuuaikaisista korjauksista.

• Case Kuokkalan Kalon: kumppanuus siivitti sujuvaan projektiin ja näyttävään lopputulokseen

Rakennusalan viimeaikaisia megatrendejä ovat olleet kaupungistuminen, digitalisaatio ja ilmastonmuutos. Rakentaminen tapahtuu pääsääntöisesti tiivistyvillä kaupunkialueilla ja kasvukeskuksissa, ja ympäristöasiat otetaan hankkeissa yhä enemmän huomioon. Jyväskylän Kuokkalaan rakentuva puukerrostalokortteli toimiikin suunnannäyttäjänä niin ekologisuudessaan kuin yhteisöllisyydessään.

• Lumon ultra-kirkas matalarautainen lasi Optiwhite

[TUOTEUUTINEN] Nyt saatavilla erittäin kirkas matalarautainen lasi, jossa on erinomainen valonläpäisykyky

Lumon on hiljattain julkaissut uuden tuoteratkaisun, Optiwhiten. Optiwhite on erityisen kirkas, vähän rautaa sisältävä lasi, joka tarjoaa poikkeuksellisen hyvän valonläpäisyn ja on käytännössä väritön. Toisin kuin perinteinen lasi, jossa on usein vihertävä sävy rautapitoisuuden vuoksi, Optiwhite on suunniteltu poistamaan tämä värimuutos.