Lehdistötiedote: Lumon on tehnyt mittavan lasituskaupan Venäjälle – Moskovaan rakentuvaan uudiskohteeseen toimitetaan Lumon-lasituksia yli 9 km

Parveke- ja terassilasituksiin erikoistunut suomalainen perheyhtiö Lumon on tehnyt volyymiltaan kaikkein aikojen merkittävimmän kaupan Moskovaan valmistuvan uudisrakennuksen parveke- ja kaidelasien toimittamisesta. Projektiin kuuluu yhteensä kolme taloa ja niiden 796 parveketta, joista jokainen lasitetaan. Toimitukset alkavat tämän vuoden lokakuussa ja kohteen on määrä valmistua ensi vuoden jouluna.

— Moskovaan solmittu kauppa on lasimääränä mitattuna Lumon historian suurin, Lumonin CEE-maiden liiketoimintajohtaja Antti Vänskä kertoo.
Tilaus käsittää kaiken kaikkiaan 13 660 m2 lasia. Verrattuna esimerkiksi tänä vuonna valmistuneeseen suurrakennushanke Pasilan Triplaan johon lasia meni 7 600 m2, on kyseessä vieläkin mittavampi kokonaisuus.

—  Keväällä tehdyt toimenpiteet tulevaisuuden rakentamiseksi ovat kääntäneet myyntimme vaikean kevään jälkeen uudelleen kasvu-uralle. Tällä hetkellä panostamme vahvaan kasvuun erityisesti kotimaan pientalosektorilla ja kansainvälisessä liiketoiminnassamme. Näköpiirissä on paljon positiivisia signaaleja. Tästä vuodesta on tulossa liiketoiminnallisesti hyvä, kertoo Lumon konsernin toimitusjohtaja Jussi Kinnunen.

Kesäkuussa yhtiömme kertoi miljoonan euron silkkipainokonelinjan lisäinvestoinnin valmistuneen Kouvolaan. Investointi on osa investointiohjelmaa, jonka suuruusluokka on viimeisten kolmen vuoden aikana ollut yhteensä noin 25 miljoonaa euroa.