Täältä löytyvät viimeisimmät uutisemme ja lehdistötiedotteemme.

• Parempia koteja Espanjassa jo 30 vuoden ajan

Kun Lumon vuosikymmeniä sitten Kouvolassa aloitti tehtävänsä muuttaa suomalaisten tapaa viettää aikaa ulkona, oli vaikea kuvitella, että muutama vuosikymmen myöhemmin Espanjan Andalusian sydämeen rakennettaisi 30 miljoonan euron moderni parvekelasien tuotantolaitos. Päätös laajasta investoinnista oli seurausta Lumonin Espanjan markkinoiden nopealle kasvulle ja nyt saamme juhlia yhtiön 30-vuotista taivalta.

• Lumon on julkaissut ympäristöselosteen lasitustuotteilleen alansa kärjessä

Euroopan johtava terassi- ja parvekelasittaja Lumon on julkaissut parveke-, julkisivu- ja terassituotteilleen ympäristöselosteen (EPD) alansa ensimmäisenä toimijana. Tuotteiden laajaan elinkaarianalyysiin perustuva seloste todentaa Lumonin lasitustuotteiden alhaisen hiilijalanjäljen.

• Lehdistötiedote: Lumon peräänkuuluttaa lasin eurokoodin nopeampaa ratifiointia

Euroopan johtava terassi- ja parvekelasivalmistaja Lumon peräänkuuluttaa lasitusalalle lasirakenteiden eurokoodi-suunnitteluohjeen nopeampaa julkaisua ja kansallista käyttöönottoa. Vaikka rakennusmääräyksiä päivitetään säännöllisesti, on ala melko nuori ja lasi–alumiinikaiteen mitoittaminen on erityisosaamista vaativa asia.

• Lumonin lasi-alumiinikaiteet ovat turvallisia

Lumonin lasikaiteet ovat turvallisia ja ne testataan tarkoin valvotuissa olosuhteissa Kouvolan tehtaillamme. Noudatamme luonnollisesti kaikessa suunnittelussa ja valmistuksessa kulloinkin voimassa olevia määräyksiä. Olemme alan uranuurtaja 40-vuotisen historiamme myötä, mikä on tarkoittanut ja tarkoittaa jatkuvaa kehitystyötä entistä parempien lasikaiteiden tarjoamiseksi asiakkaillemme.

• Visor lanseerasi kierrätysmateriaalista valmistetut kaihtimet

”Haluamme vastata markkinoilla oleviin tarpeisiin ja tarjota entistä vastuullisempia vaihtoehtoja asiakkaillemme. Olemme enemmän kuin innoissamme lanseeratessamme uuden Visor Terra -kaihdinmalliston, joka on valmistettu kierrätetystä PET-muovista tehdystä kierrätyskankaasta”, kertoo toimitusjohtaja Markku Pulkkinen.

• Lumon Verhot ovat nyt Visor Kaihtimet

Suomalaiseen perheomisteiseen Lumon konserniin kuuluva Suomen Visor Oy valmistaa kaihdinratkaisuja niin parveke- ja terassilasituksiin kuin ikkunoihin ja oviin. Aikaisemmin Lumon tuotteiden yhteydessä myytävät kaihtimet on myyty Lumon tuotemerkin alla. Jatkossa konsernin kaikki kaihtimet myydään ja valmistetaan Visor brändin alla. Muutoksen yhteydessä Visorin logo on myös uudistunut kuvaamaan entistä paremmin yrityksen arvolupausta – Aina parhaassa valossa.

• Lehdistötiedote: Lumonin uusi tehdas Espanjassa merkitsee uuden aikakauden alkua parveke- ja terassilasitusten valmistuksessa

Tänään perjantaina 20.1.2023 vietetään suomalaisen perheyrityksen Lumonin parveke- ja terassilasitehtaan avajaisia Espanjan Antequerassa Malagassa. ”Tämä on ensimmäinen kerta, kun rakennamme tämän kokoluokan tehtaan ulkomaille ja olen erittäin innoissani, sillä koko investointiprojekti valmistui suunnitelmien mukaan aikataulussa ja budjetissa. Tämä tehdas on jatkoa Kouvolan tuotantolaitoksillemme ja voin luottavaisin mielin sanoa, että yhdessä nämä muodostavat maailman moderneimmat parveke- ja terassilasitehtaat”, Lumon konsernin toimitusjohtaja Jussi Kinnunen iloitsee.

• Ihmisiä lasitetulla terassilla, lasituksen hankinta

Lumon laajentaa jälleen toimintaansa ja aloittaa kuluttajaliiketoiminnan Puolassa

”Olemme olleet Puolan markkinoilla jo noin 20-vuotta. Ensimmäiset projektit teimme partnerin kanssa ja sen jälkeen toimimme pitkään jälleenmyynnin kautta. Viime vuodet olemme keskittyneet omaan projektimyyntiin, mutta nyt laajennamme toimintaamme ja käynnistämme kuluttajaliiketoiminnan Varsovan alueella”, kertoo Lumon konsernin toimitusjohtaja Jussi Kinnunen.

• Lehdistötiedote: Lumon Espanja sai tunnustusta liiketoiminnan edistämisestä ja laajentamisesta Malagan alueella

Viimeisen seitsemän vuoden aikana Lumon Espanjan henkilöstön määrä on kasvanut 70 työntekijästä lähes 400:aan ja yhtiön liikevaihto on kasvanut 9 miljoonasta eurosta 50 miljoonaan euroon. Tällä hetkellä yhtiö rakentaa Espanjan Antequeraan parvekelasitehdasta, joka aloittaa tuotannon elokuussa 2022.

Lumon asiakaspalvelu palvelee asiakkaita

Voimmeko auttaa? Soita tai lähetä meili. Voit myös ottaa yhteyttä chatin kautta.